רהיטים כללי

איך לפנות את הריהוט הישן בקלות לקראת רכישת ריהוט חדש לבית?

לפנות את הריהוט הישן

כולנו רוצים ליהנות מרמת חיים גבוהה. כדי לממש את השאיפה הזו, אנחנו זקוקים למרחב מגורים שכיף להימצא בו, ולכן ריהוט בית מחדש הוא פרויקט מתגמל במיוחד. החלק המלהיב ביותר הוא כמובן בחירת מערכת ישיבה מפנקת, שולחן לסלון עם סגנון מעניין, שולחן לפינת אוכל, מזנון מעוצב, שידות לחדר השינה ועוד רהיטים שיפיחו רוח חיים מחודשת בבית. עוד חלק בלתי נפרד מיישום התוכנית לשדרוג הבית הוא פינוי הריהוט הישן. כאן בעמוד תמצאו המלצות שיעזרו לכם לפנות מקום לרהיטים יפים, נוחים ועמידים שיהפכו את החיים שלכם לטובים יותר לטווח ארוך.

תכנון מדויק של העיצוב מחדש

עוד לפני שמזיזים רהיט אחד מהמקום, כדאי להקדיש זמן ותשומת לב לתכנון העיצוב מחדש של הבית. תוכנית מפורטת ומדויקת תחסוך לכם זמן יקר בהמשך ובמקרים רבים גם כסף. מומלץ לעבור על כל החללים במרחב המגורים – סלון, פינת אוכל, מטבח, חדרי השינה, המרפסת אם ישנה וכו' – ולערוך רשימה של כל הפריטים שתרצו להחליף.

אפשר כמובן להשאיר חלק מהרהיטים, אבל בתנאי שאתם מתנהלים לפי שיקולים רלוונטיים: אין טעם להשאיר כורסה מיושנת רק בגלל ערך נוסטלגי. הזיכרונות הנעימים יישארו גם אם הכורסה עצמה כבר לא תהיה חלק מהחיים שלכם, וממילא הרהיטים החדשים ייצרו זיכרונות חיוביים חדשים. באופן דומה כדאי לנצל את ההזדמנות כדי להיפטר מכל מה שממילא לא יחזיק מעמד עוד זמן רב – כדי שבסוף הפרויקט הדירה שלכם תהיה בדיוק זו שאתם רוצים, ותוכלו ליהנות ממנה במשך שנים רבות בלי צורך בפעולות נוספות.

מכירת רהיטים ישנים

אחרי שערכתם רשימה של כל הרהיטים שתרצו להוציא מהבית כדי לפנות מקום לרהיטים החדשים, מגיעה עוד החלטה משמעותית: מה לעשות עם הרהיטים הישנים. דרך אחת להיפטר מהרהיטים שאתם כבר לא רוצים אצלכם בבית היא לנסות למכור אותם. תנאי הכרחי לכך הוא שהם במצב תקין. במציאות שבה רהיטים חדשים נמכרים במחירים אטרקטיביים, קרוב לוודאי שתוכלו לקבל סכומים סמליים בלבד עבור ריהוט משומש, ולא מעבר לכך. הרווח האמיתי הוא שאתם לא צריכים לדאוג לפינוי הרהיטים הישנים כי הקונים פשוט ייקחו אותם. החיסרון הוא בזבוז הזמן: תצטרכו לפרסם מודעות עבור כל הפריטים, לענות לפניות, לקבוע עם מתעניינים, לקחת בחשבון שחלקם אולי כלל לא יגיעו או יגיעו ולא ירצו את מה שיראו, ולמעשה אתם עלולים להגיע ליום שבו מגיעים הרהיטים החדשים מבלי שהצלחתם להיפטר מהישנים.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמפנים רהיטים?

אם אופציית המכירה לא רלוונטית, נשאלת השאלה האם לפנות את הריהוט הישן בכוחות עצמכם או להיעזר במי שזו העבודה שלו.

היתרון הבולט של הפינוי העצמי הוא מן הסתם החיסכון הכספי. יחד עם זאת מומלץ לקחת בחשבון גם את המחיר: קודם כל, הזזת רהיטים, שחלקם מן הסתם כבדים, היא מאמץ גופני משמעותי מאוד. אצל מי שאינו מיומן בכך, גם אם הוא נעזר בחברים או קרובי משפחה, התוצאה עלולה להיות פגיעה פיזית. יש לא מעט מקרים שבהם ניסיון לסחוב רהיטים בלי ציוד מתאים ובלי מיומנות מסתיים בכאבי גב, ואפילו לתקופה ארוכה.

נזק אפשרי נוסף הוא למשקופים, קירות, דלתות וגם למרחבים המשותפים בבניין, כל זאת בגלל היעדר הניסיון בהעברת רהיטים גדולים ממקום למקום. כמו כן חובה לקבל רשות מהרשות המקומית להוציא את הרהיטים לרחוב: השארת פסולת במרחב הציבורי ללא היתר (והרשות המקומית כמובן לא מחויבת לספק היתר כזה) הינה עבירה שעלולה להוביל לקנס כספי.

פינוי בקלות, בנוחות וגם ללא עלות

האופציה הנוחה ביותר לקראת קבלת הריהוט החדש – ובשלב הזה מן הסתם אתם כבר מדמיינים את הרהיטים שבחרתם אצלכם בבית ומתחילים ליהנות מהשינוי – היא להזמין אלטיזכן. או אם תרצו בשם העכשווי, חברה לפינוי תכולה.

אם האלטיזכן של פעם היה מגיע עם עגלה וסוס, היום כמובן האלטיזכנים כבר לא משתמשים בסוסים אלא בכלי רכב שמותאמים למשימה. אם הריהוט במצב תקין, סביר להניח שלא תצטרכו לשלם על הפינוי משום שמבחינת חברת הפינוי הספות, הכורסאות וכו' מממנות את העבודה. אם הריהוט במצב סביר ומעלה, אולי אפילו תוכלו לקבל סכום כסף צנוע תמורתו, ובכל מקרה תוכלו כמובן לתזמן את הפינוי בדיוק ליום שבו צפוי הריהוט החדש להגיע – כך שהשינוי המבוקש יושלם באופן אופטימלי.